Tiba2 teringat masa interview ngan MBSB suatu ketika dulu... *_*
interviewer : apa yg anda faham tentang 'customer is always right'?
aku : tersenyum sambil membunyikan jari jemariku... bla bla bla n bla...
Abang tu senyum jer dengar pendapat aku tentang 'term' itu... Mungkin kalau aku buat bisnes aku x kan pakai term tu, boleh ke? hehehe... menyusahkan jer... walau salah macam mana pun, bos akan cakap 'customer is always right' lor... then, aku akan buat muka menyampah... -__-
Ada juga majikan yg cakap ngan pekerja mereka 'customer kena layan macam raja'... OhMyGod!! perlukah? Sometimes, ada juga customer yg mengambil kesempatan... menyembunyikan kesalahan d sebalik term itu... oh no!!! wawawawawa!!! aku rasa tertindas.... macam mana nak control emosi? d buatnya customer yg super cerewet.... macam mana nak hadapi? huhuhu...
That's why la aku lebih suka kerja duk diam2 kat dalam ofis... sebulan sekali jer jumpa customer... dorang nak buat hal, try lah... hehehe... so far, aku belum lagi berhadapan dengan customer seperti itu... entah apa respon aku... hahaha.... and aku harap x kan pernah berhadapan dengan customer yg super damn cerewet!!! hehe...
via telephone pun boleh stress layan customer... apa lagi kalau dah berdepan, kan?
Morale of the story : cuba elakkan dari berhadapan dengan customer... call jer, then buat lah muka apapun... hehehe
Lots of Love
(^__^)V
No comments:
Post a Comment